Javelin ICT: “Claranet en Javelin hebben elkaar nodig!”

Samenvatting

Uitdaging: Javelin zocht een infrastructuurleverancier die flexibel was en meedacht over de beste oplossingen voor de klant.

Oplossing: Er wordt gebruik gemaakt van de diensten van Claranet in combinatie met de dienstverlening op gebied van systeembeheer vanuit Javelin.

Resultaat: Klanten zijn enorm tevreden met de samenwerking tussen Javelin en Claranet.

Javelin ICT ontwerpt, adviseert, realiseert, modificeert en beheert innovatieve ICT oplossingen voor haar klanten. Hieronder vallen systeem- en netwerkbeheer, server- en websitehosting, internetverbindingen en de ontwikkeling van website- en windowsapplicaties. Javelin maakt gebruik van het datacenter en het VPN:ng van Claranet, maar schakelt Claranet ook in als partner bij diverse projecten. De organisatie verandert systeembeheer in systeembeheersing, dat wil zeggen dat ze liever problemen voorkomen dan oplossen. Momenteel zijn er acht engineers werkzaam bij Javelin. Deze acht ervaren, gepassioneerde en deskundige medewerkers verzorgen samen het beheer van 1100 werkplekken bij 150 verschillende klanten.

Wij zeggen altijd ‘Adequaat systeembeheer is de smeerolie van een organisatie’. Als wij ons werk goed hebben gedaan, dan hebben we het niet druk!

Jasper van Minos
Javelin ICT

De uitdaging

“Enkele jaren geleden haalden wij een complexe opdracht binnen. Het ging daarbij om het inrichten van een volledig nieuw, centraal en autonoom netwerk waarop 36 verschillende locaties toegang moesten krijgen. Onze klant vroeg om een afgeschermd personeelsnetwerk en een publieksnetwerk. We ontdekten dat de pijnpunten van het reeds bestaande netwerk met name lagen in de kwaliteit van de infrastructuur. We waren niet tevreden over onze toenmalige netwerkleverancier en daarom riepen wij de hulp in van Claranet. Claranet bleek een betrouwbare meedenkende partij en heeft er voor gezorgd dat er een degelijke infrastructuur werd aangelegd. De schop moest daarvoor letterlijk de grond in!”

Het resultaat mag er zijn. De klant is dik tevreden. “Waar systemen en het netwerk voorheen vaak frustraties opleverden, ervaart het personeel nu dat het platform goed werkt en stabiel is. De organisatie is gereed voor de toekomst en het herstelde vertrouwen in ICT is permanent aanwezig.”

Claranet is voor ons nu veel meer dan alleen maar een leverancier. Tijdens dit project is Claranet een waardevolle samenwerkingspartner gebleken. We hebben elkaar nodig om ons werk goed te kunnen doen.

Jasper van Minos
Javelin ICT

Javelin.png

Claranet-diensten

Javelin ICT maakt gebruik van het datacenterdiensten van Claranet. “Wij hebben al onze servers gehuisvest in het datacenter van Claranet. Dit omdat we zelf de faciliteiten niet hebben die Claranet wel kan bieden. Bij Claranet zijn alle omstandigheden ideaal: koeling, noodstroomvoorziening, brand- en inbraakbeveiliging; overal is voor gezorgd. Voor ons is het kostentechnisch niet interessant om al die faciliteiten intern te hebben. Bovendien; we zijn er zo! Wat ik zeer waardevol vind, is dat in geval van een storing, ik de jongens van de Claranet servicedesk kan vragen wat er volgens hun aan de hand is. Ze zijn nooit te beroerd om even te gaan kijken bij onze servers en hun bevindingen aan ons door te geven. Dit bespaart ons heel wat extra ritjes op en neer, wij kunnen immers meteen de benodigde spullen meenemen.”

“Wij werken graag met Claranet, omdat het bedrijf net als onze organisatie transparant is in haar handelen en op een prettige en persoonlijke manier samenwerkt met vaste contactpersonen. Bovendien denken ze goed met ons mee, zijn proactief en ze zetten graag een stapje extra om problemen te voorkomen. Net als wij!

Jasper van Minos
Javelin ICT

Javelin ICT wil geen problemen oplossen maar voorkomen! “Vandaar dat we bij Javelin ICT niet spreken van systeembeheer maar van systeembeheersing. Naast het online monitoren bezoeken we met regelmaat onze klanten. In dit driejaarlijkse evaluatiegesprek proberen we te achterhalen of alles nog naar wens is en of er misschien iets aan het systeem aangepast moet worden omdat het bedrijf anders is gaan werken of is gegroeid.

Download de Javelin Case Study als PDF

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350