WPC – we worden allemaal een IT-bedrijf!

In de week van 11 juli organiseerde Microsoft haar jaarlijkse Worldwide Partner Conference (WPC). Dit jaar werd dat georganiseerd in Toronto, Canada. Microsoft gebruikt WPC-events om kennis te delen, haar partners te bedanken, een visie op de toekomst te geven en biedt haar partners de mogelijkheid om (onderling) te netwerken. Vanuit Nederland kwamen er ongeveer 500 gedelegeerden en totaal waren er meer dan 18.000 gasten.

Vanuit Microsoft wordt er zwaar ingezet op een aantal trends, die onderling met elkaar te maken hebben: Digital Transformation, Internet of Things en Cloud.

Digital Transformation; de boodschap was dat elk bedrijf eigenlijk een IT-bedrijf wordt. Auto’s zitten bijvoorbeeld al vol met computerapparatuur en er wordt continu een ontzettende hoeveelheid data verzameld. Deze data wordt in veel gevallen real-time uitgewisseld met gecentraliseerde systemen. Welke inzichten worden hierdoor verkregen? Moet de bestuurder gewaarschuwd worden dat er een bezoek aan de garage moet plaatsvinden voor een noodreparatie? Kan door middel van analyse worden ontdekt dat een bepaald onderdeel harder slijt of meer gebreken vertoont dan gepland? Dit is een voorbeeld wat ook op andere marktsegmenten van toepassing is (gebouwbeheer, gezondheidzorg, etc.). Er wordt (meet-)data gegenereerd, dat getransporteerd, opgeslagen en geanalyseerd moet worden. Het Internet of Things (IoT) zorgt ervoor dat er data verzameld (sensoren) en getransporteerd kan worden en de Cloud zorgt ervoor data opgeslagen, geanalyseerd en gepresenteerd kan worden. Deze ontwikkelingen komen nu bij elkaar en dit biedt ongekende mogelijkheden.

Microsoft zet in op Cloud diensten. Niet alleen met Azure, dat continu wordt uitgebreid met nieuwe data centers die helpen om latency te verminderen en beschikbaarheid te verhogen (waaronder het onlangs geopende datacenter in de kop van Noord-Holland), maar er worden ook continu nieuwe features en functionaliteiten toegevoegd. Met Office 365 en aanvullende diensten als EMS (Enterprise Mobility Suite) kunnen klanten steeds makkelijker mobiel gaan werken met bijvoorbeeld eigen devices (smartphone, tablet of laptop), met extra beveiliging.

WPC1.png

Voor Claranet zijn dit uitstekende ontwikkelingen aangezien we organisaties helpen met hun infrastructuur,waardoor zij zich kunnen richten op innovatie en het verbeteren van hun bedrijfsprocessen. Wij helpen onze klanten met connectiviteit zodat complexe internationale netwerken kunnen worden gebouwd om bijvoorbeeld IoT mogelijk te maken. Daarnaast kan de data ook direct kan worden opgeslagen en verwerkt door middel van directe aansluitingen van het Claranet netwerk op de Microsoft Cloud (via Express route) in zowel Nederland als het Verenigd Koninkrijk.

Het WPC gaf een duidelijk beeld dat de wereld aan verandering onderhevig is en dat die veranderingen steeds sneller gaan. Managed Service Providers – zoals Claranet – kunnen klanten ondersteunen om het meeste uit deze nieuwe mogelijkheden te halen.

Wilt u weten wat deze ontwikkelingen voor uw organisatie gaan betekenen, neem dan vrijblijvend contact met ons op:

Geschreven door Wiebe Nauta - Managing Director, Claranet Benelux

Wiebe heeft een afgeronde HBO opleiding Technische Computerkunde, een MBA van de Rotterdam School of Management en meer dan 25 jaar ervaring in de telecommunicatie en IT-diensten bij onder andere Colt en KPN.

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350