High Velocity Retail: een nieuwe manier van denken over de (snelheid van) klantbelevingen

Twee weken opende het World Retail Congress (WRC) zijn deuren in Amsterdam voor meer dan 180 sprekers en 1300 industrieleiders van over de hele wereld. Grote namen bespraken hoe ze uniforme handelsstrategieën ontwikkelen om de aandacht van consumenten te trekken en loyaliteit op te bouwen. Sport- en modemerk Adidas, audiospecialist Bose, modewinkels Levi's, Missguided, Skechers en meubelhandel Made.com waren slechts een paar van de organisaties die hun toekomstplannen en ideeën deelden.

Header blog High Velocity Retail Claranet

Op de website van WRC staat: "Sinds het congres in 2007 is gelanceerd, heeft de industrie de digitale wereld omarmd, internationale groeikansen benut en bovenal verheven om een reeks ongekende uitdagingen aan te gaan en te overwinnen." Dit jaar was het thema: High Velocity Retail.

Het is een bedwelmende mix en merken die dit herkennen als de manier om vooruit te gaan delen een bereidheid om technologie centraal te stellen in wat ze proberen te bereiken."

Sprekers op het evenement zeiden dat om te groeien in de hedendaagse supersonische digitale omgeving, retailers "vurig klantgericht moeten zijn, in staat om verandering en risico met passie te omarmen, een eenvoudig, flexibel bedrijfsmodel en visie hebben, blind zijn voor grenzen en meedogenloos evolueren". Degenen die zich dit retailmodel niet eigen kunnen maken, zullen binnenkort omvallen, waarschuwden ze.

Grote namen die retail opnieuw uitvinden

Het congres van vorige week in Amsterdam bood een aantal toonaangevende merken, zowel gevestigde als opkomende, de mogelijkheid om het podium te betreden. Maar ook buiten de conferentie werken alle retailers en technologiebedrijven hard om de wow-factor te verkrijgen die hen helpt om veeleisende klanten blij en betrokken te houden; klantbeleving staat op nummer 1.

De essentiële IT-infrastructuur op zijn plaats krijgen is essentieel."

Iedereen vraagt zich af: hoe ziet de ervaring van Unified Commerce als overtreffende trap van omnichannel eruit en hoe kan deze in praktijk tot leven worden gewekt? Hoe schalen we ervaring in grote winkelruimtes, terwijl we toch de persoonlijke touch behouden? Hoe kunnen we de ervaringen koppelen met meerdere klantcontactkanalen? Hoe kunnen we bedrijfskritische data op veilige wijze beheren?

De behoefte aan High Velocity Retail

Het is geen geheim dat consumenten een oneindig aantal opties hebben, dus retailers moeten investeren in het creëren van een klantervaring die positief, naadloos en veilig is. Verdere verbeteringen op mobiel en sociaal gebied, klik en verzamelen (of BOPIS zoals het ook wel bekend is), verzenden vanuit de winkel en persoonlijk gerichte communicatie zijn vanaf nu de sleutels tot succes.

Klanten willen toegang in de winkel via WIFI, ze verwachten gepersonaliseerde aanbiedingen en verlangen steeds vaker een technisch geschoolde medewerker die toegang heeft tot hun online account- en winkelgeschiedenis. Het is een bedwelmende mix en merken die dit herkennen als de manier om vooruit te gaan delen een bereidheid om technologie centraal te stellen in wat ze proberen te bereiken.

Voordat dit echter kan worden bereikt, moeten retailers onderzoeken waar hun huidige technologie toe in staat is. Het is van essentieel belang dat de juiste onderliggende IT-infrastructuur beschikbaar is om een solide basis te bieden waarop verkoopgroei, winstgevendheid en alle aspecten van High Velocity Retail kunnen worden gebouwd. Dat zorgt ervoor dat retailers begrijpen wat ze al hebben, voordat ze kunnen bedenken waar ze terecht willen komen.

Hybride cloud, netwerkconnectiviteit en beveiliging gecombineerd

Om deze reden beginnen veel retailers hun oude datacenters in te ruilen voor hybride cloudinfrastructuren, door velen in de branche beschouwd als het beste pad richting digitale transformatie. Als je dit goed doet profiteer je van productiviteitswinst door meer flexibiliteit, kostenbesparing en verbeteringen op het gebied van beveiliging.

De juiste connectiviteit voor een retailorganisatie wordt ook gezien als een essentieel onderdeel voor het leveren van snelle, veilige communicatie, betalingsverwerking en dataflow. WIFI in de winkel is een ander voordeel voor naadloze bediening en klantenservice. Dit zorgt ook voor een betere tracking van klantgedrag en een breder gebruik van business intelligence.

Rome werd ook niet op een dag gebouwd en voor velen zal de verandering stapsgewijs moeten plaatsvinden."

En retailers hebben systemen en infrastructuur nodig die volledig voldoen aan de nieuwste normen. De verzamelde creditcardgegevens moeten worden beschermd tegen cyberaanvallen en malware en onder controle van de Autoriteit Persoonsgegevens is een breed scala aan AVG-maatregelen geïntroduceerd.

De opmars naar Unified Commerce

Sommigen zullen misschien zeggen dat de bewering van Boston Retail Partner dat in 2020 81% van alle retailers Unified Commerceplatformen zullen inzetten voor de ondersteuning van commercie in de winkels van de onderneming, mobiele gebruikers en het internet, ambitieus is. Als ze gelijk hebben, zouden we anno 2019 verwachten dat retailers fors moeten investeren om die tijdlijn halen, en dit stond zeker hoog op de agenda van het World Retail Congress 2019.

Laten we de balans opmaken: 2020 is slechts één jaar verwijderd. Ongeacht de tijdlijn is het nog steeds duidelijk dat detailhandelaren het juiste technologische advies nodig hebben als ze hun organisatie willen hervormen voor betere flexibiliteit in dit licht. Rome werd ook niet op een dag gebouwd en voor velen zal de verandering stapsgewijs moeten plaatsvinden.

Vooruitgang kan schaalbaar qua vorm zijn, geïntroduceerd op een kosteneffectieve manier die past bij de behoeften van individuele retailorganisaties, waarbij de terugverdientijd van investeringen een belangrijke vinger in de pap heeft. Wat het tempo van verandering ook is, de zoektocht naar de beste ideeën om een winstgevende toekomst voor de lange termijn te verzekeren, gaat gewoon door.

High Velocity Retail rapport web image

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350