Gezondheidszorg

IT zonder zorgen uit handen geven

Meer doen met minder middelen! Veel zorginstellingen kampen met vraagstukken rondom productiviteit; met minder budget en personeel moet er meer werk verzet worden, zonder daarbij in te boeten aan de kwaliteit van zorg. Tegelijkertijd wordt de zorg steeds geavanceerder en de cliënt een steeds veeleisender consument. De regeldruk is hoog en vraagt veel van de professionals. Gelukkig hoeven efficiëntere werkprocessen en betere zorg elkaar niet te bijten. Mits goed het goed wordt ingeregeld, kan IT zorgen voor een betere balans tussen papierwerk en zorg, zodat je weer toekomt aan datgene waar je goed in bent: het verlenen van zorg.

Logo cirkel Dianet
Claranet heeft haar zaken goed op orde. Wij weten dat we op hen kunnen vertrouwen. Maar vertrouwen alleen is niet genoeg, ze moeten die kwaliteit ook bewijzen. En dat kunnen ze, want Claranet heeft haar certificering op orde. Dat is voor ons een enorme zorg minder.”
Dianet

Wij hebben ons verdiept in de uitdagingen die spelen in de gezondheidszorg en hebben uitgebreide ervaring opgedaan bij onze huidige klanten waar we het complete beheer van hun IT uit handen hebben genomen. Deze organisaties hoeven zich niet meer druk te maken om hun IT-omgeving maar kunnen zich volledig focussen op het zorgproces. Wij dragen bij aan het efficiënter aanbieden van zorg, tevreden medewerkers én tevreden cliënten.

Claranet zorgwerkplek

IT moet zorgprofessionals ondersteuning bieden om hun werk sneller, veiliger en efficiënter te doen. Voorwaarde is dat informatie snel en soepel kan worden uitgewisseld en zorgverleners altijd toegang hebben tot hun data en applicaties. Niet alleen op hun ‘vaste’ werkplek, maar ook aan het bed, op een andere afdeling, in ‘het veld’ of thuis. Claranet heeft in de afgelopen jaren in samenwerking met verschillende zorgverleners een eigen zorgwerkplek ontwikkeld vanuit functionele behoeften van de zorgmedewerker. Wij weten als geen ander dat iedere zorgprofessional andere wensen heeft. De Claranet zorgwerkplek heeft daarom een flexibele opzet dat de voordelen biedt van standaardisatie, zonder de nadelen van een keurslijf, waarmee aan alle wensen ruimschoots wordt voldaan.

Beveiliging en beschikbaarheid

Alle diensten binnen de zorg dienen te worden ingericht volgens NEN 7510, waarbij bescherming van zeer privacygevoelige persoonsgegevens bovenaan staat. Een goede beveiliging en beschikbaarheid van het platform waar het Elektronisch Cliënten Dossier op draait, is daarom enorm belangrijk. Vanuit dit platform wordt een combinatie van diverse specifieke eigen applicaties zorgspecifieke online applicaties en algemeen gebruikte kantoorapplicaties geleverd aan de medewerkers via de online (zorg)werkplek. Zij krijgen dus via de online werkplek alle benodigde tools om hun werkzaamheden zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen.

Compleet pakket

Voordeel voor onze klanten is dat Claranet een compleet IT-pakket aanbiedt en daarmee een Single Point Of Contact is. We beperken het niet alleen tot de Cloud-omgeving en online werkplek maar ook verbindingen van en naar verschillende locaties, het lokale netwerk en de WIFI. Daarnaast levert Claranet de nieuwe werkplekhardware én verzorgen we de volledige eerste lijns IT-support. Alle medewerkers kunnen hun IT-gerelateerde meldingen rechtstreeks bij Claranet aanmelden en worden snel geholpen. Door een goede afstemming tussen ons en de IT-afdeling van de klant kunnen we hiermee een efficiency behalen en is IT geen vertragende factor bij de dagelijkse werkzaamheden. De medewerkerstevredenheid blijft hierdoor hoog.

Heb je een vraag?

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350