Device as a Service Compleet

Complete ondersteuning bij de totale levenscyclus van uw digitale apparatuur

Binnen het IT-beleid kampen veel organisaties met ingewikkelde vraagstukken over de inzet van devices, zoals desktops, laptops, notebooks, tablets en smartphones. Los van de keuze voor de hardware spelen meer factoren een belangrijke rol in het succesvol inzetten van mobiliteitsoplossingen op dit gebied. Denk hierbij aan veiligheid, beheersbaarheid, logistiek, asset management, flexibiliteit, ondersteuning, reparaties en kostenmanagement.

Spelen deze vraagstukken ook een rol binnen jouw organisatie? Claranet heeft de dienst Device as a Service Compleet (DaaS Compleet) ontwikkeld om jouw bedrijf zoveel mogelijk te ontzorgen. Met DaaS Compleet-brengen we alle bedrijfsspecifieke product- en supportwensen terug tot een vast bedrag per maand met een duidelijke splitsing in de verantwoordelijkheden voor jou, jouw werknemers en Claranet.

Lees verder Lees verder

Meer informatie over DaaS?

DaaS Compleet voordelen

Een vast aanspreekpunt

Eén vast aanspreekpunt

Claranet is hét vaste aanspreekpunt voor de complete IT.

Hoge beschikbaarheid

Kostenbeheersend

Eenvoudig en flexibel betalingsmodel: u betaalt maandelijks een vast bedrag

Placeholder icon

Gebruiksgemak

Verbetering van productiviteit en medewerkerstevredenheid.

Wat is Device as a Service?

Device as a Service (DaaS) is de overtreffende trap van het leasen van een notebook, laptop of telefoon. Het bundelt computerapparatuur en levenscyclusservices in één complete oplossing voor een organisatie met één contract, per werkplek, per maand. Daarmee hebben organisaties te allen tijde de beschikking over de nieuwste apparatuur. Het verbetert bovendien het IT-beheer en ontzorgt IT-managers. Deze nieuwe service vereenvoudigt de inkoop, implementatie en het beheer van apparatuur.

Met één contract voor zowel apparaten als services en zonder opstartkosten biedt DaaS voorspelbare jaarlijkse kosten en flexibiliteit. Het programma is schaalbaar, wat betekent dat we jouw hardware-infrastructuur kunnen aanpassen aan een veranderend personeelsbestand. Daarnaast biedt het werknemers toegang tot de nieuwste devices, wat zorgt voor een hogere productiviteit, betere samenwerking en innovatie.

Volledige ontzorging met Device as a Service Compleet

Het grote voordeel van de DaaS Compleet is dat wij het operationeel beheer, het onderhoud en de garantie afhandeling verzorgen voor de betreffende werkplekken. Naast de technische voordelen heeft DaaS Compleet ook een financieel voordeel. Je betaalt een vast bedrag per maand en hebt zo geen onverwachte uitgaven voor reparatie en/of vervanging van werkplekken.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat circa 25% van de “Total Cost of Ownership (TCO)” bestaat uit de initiële aanschaf van hardware. De overige kosten zijn vaak min of meer verborgen en bestaan voor een groot deel uit het beheer. Met Device as a Service Compleet kies je voor de zekerheid van een maandelijks vast bedrag en ontzorging van beheer en onderhoud.

Technology refresh voor up-to-date apparatuur

Indien je na de initiële leaseperiode de overeenkomst wilt verlengen, ruilen we jouw bestaande apparatuur in voor nieuwe apparatuur. Op deze manier ben je er altijd van verzekerd dat je beschikt over de nieuwste technologie, zonder dat je daar extra voor dient te investeren.

Spare Device: directe oplossing bij incidenten

Wij begrijpen als geen ander dat de continue beschikbaarheid van werkplekapparatuur essentieel is voor de productiviteit van de medewerkers. Om je hierbij te helpen biedt Claranet bij afname van 50 devices of meer kosteloos een spare device. Wij zorgen dat dit reserve device, voorzien van image, bij jou op voorraad ligt zodat deze direct ingezet kan worden in het geval van een incident. Zo beperken we samen werkonderbrekingen tot een minimum.

Veilig jouw devices retourneren na de leaseperiode

Is de leaseperiode van de laptops, notebooks of telefoons ten einde? Jouw “oude” werkplekken worden na retour ontdaan van alle data. Je ontvangt hiervan een volledige rapportage, inclusief certificaten van de goedgekeurde datawipe.

Partnership HP

Voor DaaS Compleet werkt Claranet samen met HP voor het leveren van een compleet scala aan diensten voor uw devices, ongeacht of deze van HP of van andere fabrikanten zijn (inclusief Windows®, Android™, Chrome en iOS®). Als HP Gold partner staat Claranet garant voor een combinatie van expertise, bereikbaarheid en oplossingen op maat.

Wij zetten het uitgebreide productportfolio van HP in om je een optimale gebruikerservaring te bieden. Daarnaast biedt HP Hardware Support Onsite Service een hoogwaardige remote assistentie en onsite support voor de gedekte hardware. Dit stelt je in staat de beschikbaarheid van producten te verbeteren. Mocht er iets mis zijn met een device, dan komt technisch personeel van HP het binnen een werkdag op locatie oplossen.

De voordelen van Device as a Service Compleet

  • Optimalisering van uw inkoopproces
  • Waarborgen van de beschikbaarheid
  • Vereenvoudiging van het beheer
  • Beter zicht en meer grip op uw installed base
  • Eenvoudig en flexibel betalingsmodel
  • Expertise op het gebied van lifecycle beheer

Download het productleaflet

Hoe we met u samenwerken

Design

Ontwerp

Wij staan voor u klaar om op basis van uw randvoorwaarden een oplossing samen te stellen waarbij rekening wordt gehouden met zakelijke vereisten, wensen én budgettaire overwegingen.

Build

Bouw

Claranet heeft een eigen project opleverprocedure ontwikkeld om te garanderen dat we elke fase correct bouwen en opleveren. Deze procedures zijn onderdeel van een overkoepelend framework voor het gehele project op basis van Prince2-methodologie.

Manage

Support

U kunt rekenen op eenvoudige en snelle oplossingen voor incidenten via onze Servicedesk, het single-point-of-contact voor het monitoren van systemen en afhandelen van incidenten naar aanleiding van monitoring en/of melding van een incident door de (eind)gebruiker.

Evolve

Ontwikkel

Wij werken volgens een gestructureerd ontwikkelingsproces waardoor wij in staat zijn te anticiperen op veranderingen in uw behoeften om uw oplossing naar gelang uw veranderde wensen te herontwerpen en ontwikkelen.

Case study Brainport Development

Case study Brainport Development

Lees de case study

Product leaflet DaaS Compleet

Product leaflet DaaS Compleet

Lees het product leaflet

Case study Dianet

Case study Dianet

Lees de case study

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350