Zakelijk glasvezelnetwerk

Oneindige bandbreedte met 24x7 support

Zakelijk glasvezel is de oplossing voor het verkrijgen van hogere bandbreedtes, of voorziet in dekking waar het kopernetwerk tekort schiet. Een glasvezelnetwerk heeft als voordeel dat er geen kwaliteitsverlies is op langere afstanden en het de mogelijkheid biedt om potentieel oneindige bandbreedtes te verkrijgen.

Een ideale oplossing voor de groeiende vraag naar bandbreedte en toenemende eisen aan jouw zakelijke verbinding:

  • Hoge beschikbaarheid
  • Goede kwaliteit
  • Minimale kans op verstoringen

De glasvezelnetwerken van Claranet geven jouw business de ruimte om te groeien en om hogere eisen te stellen aan de infrastructuur. Wij denken graag met je mee over een oplossing op maat!

Lees verder Lees verder

Meer informatie over glasvezel?

Glasvezel voordelen

Placeholder icon

24x7 ondersteuning

Claranet kent maar één supportniveau voor haar glasvezeldiensten, namelijk de hoogste!

Placeholder icon

Virtual Private Netwerk

VPN zorgt voor efficiënte en veilige communicatie tussen de verschillende locatiesonderling, maar desgewenst ook met klanten en leveranciers.

Placeholder icon

Landelijke dekking

Levering op landelijke netwerken van Tele2, KPN en Eurofiber, en diverse regionale en lokale netwerken.

Wat is glasvezel?

Glasvezel is een dunne vezel, slechts 125 à 250 micron, gemaakt uit twee soorten glas: een flinterdunne kern en een dikkere mantel die in elkaar gesmolten zijn. Informatie via een glasvezelnetwerk wordt op een snelle en betrouwbare manier verzonden met behulp van laserlicht. Door laserlicht met zeer hoge snelheid aan en uit te schakelen, worden digitale gegevens doorgegeven. Het is vergelijkbaar met het seinen van een morscode.

De informatie verplaatst zich razendsnel door de glasvezel. Doordat het licht in de glasvezel een bijzonder kleine hoek met de buitenkant van de vezel maakt, is reflectie gegarandeerd en blijft het licht in de vezel door interne reflectie. Signalen zoals tv, telefoongesprekken en up- en downloads via internet worden omgezet in een digitaal signaal.

De snelheid waarmee de data wordt verzonden, wordt ‘bit-rate’ genoemd en wordt meestal aangeduid als bits per seconde. Met een bitrate van 1 gigabit per seconde (Gbit/s) is het mogelijk om in één seconde de tekst van meer dan honderd boeken te versturen. Niet alleen tekst, maar ook video’s, muziek, tv-uitzendingen, telefoongesprekken en webpagina’s worden op deze manier via glasvezel overgeseind.

Zakelijke glasvezelnetwerken met hoge kwaliteitseisen

De glasvezeldiensten van Claranet zijn bij uitstek geschikt voor gebruik in een zakelijk netwerk en zijn afgestemd op de hoge kwaliteitseisen die gelden binnen een bedrijfsomgeving. Omdat het dataverkeer ons netwerk niet verlaat, kunnen wij je end-to-end garanties bieden. Dit garandeert de veiligheid van jouw data, de beschikbaarheid van jouw verbinding en de netwerkprestaties (Quality of Service). Indien gewenst kunnen we prioriteiten toekennen aan verschillende typen dataverkeer (Class of Service). Ons zakelijk glasvezel is daarom ideaal voor bedrijfskritische en/ of tijdskritische applicaties.

Landelijke netwerken en lokale initiatieven

Veel mensen zien glasvezel nog als een relatief nieuwe technologie, terwijl Claranet het toch al bijna 20 jaar gebruikt om diensten met hoge bandbreedte aan te bieden. Inmiddels zijn er een aantal landelijke glasvezelnetwerken en zien we steeds meer lokale initiatieven met een eigen netwerk.

Deze initiatieven zijn veelal op basis van een samenwerkingsverband van meerdere bedrijven die op eenzelfde bedrijventerrein zijn gevestigd. Dit is al dan niet in samenwerking met de plaatselijke gemeenten en meestal in de vorm van een stichting die het glasvezelnetwerk na aanleg openstelt voor dienstenleveranciers zoals Claranet.

Uiteraard stellen we bij Claranet eisen aan de kwaliteit van het glasvezelnetwerk en zijn we leverancier op de landelijke netwerken van Tele2, Eurofiber en KPN, en de lokale netwerken van o.a. Fiberport Rotterdam, Glasvezel Eindhoven, Glasnet Veghel & Schijndel, KT Waalre, Kempisch Bedrijvenpark, Glasdonk Boxtel en Breedband Helmond, Deurne, Laarbeek en Gemert.

Geen glasvezelnetwerk in de buurt?

Alhoewel er op veel plekken in Nederland nog gegraven wordt om glasvezel aan te leggen, is er nog geen volledige dekking bereikt. Claranet heeft twee alternatieven in de vorm van de ‘ouderwetse’ DSL en straalverbindingen.

Het kopernetwerk heeft in Nederland wel een nagenoeg volledig landelijke dekking en is daarom de meest gebruikte infrastructuur voor DSL-verbindingen. Alle Claranet DSL verbindingen worden geleverd inclusief een managed router van het toonaangevende merk Cisco waardoor de verbindingen volledig in beheer worden opgeleverd en onder het beheer blijven van de gecertificeerde specialisten.

Met een straalverbinding bieden we een alternatief voor meer bandbreedte op die locaties waar een glasvezelverbinding niet leverbaar of haalbaar is. Een straalverbinding is een digitale radioverbinding tussen twee punten die gebruik maakt van elektromagnetische golven om het datasignaal over te dragen. Voor de realisatie van een radioverbinding maken we alleen gebruik van high-end apparatuur, zodat je de garantie hebt dat de oplossing veilig, betrouwbaar en schaalbaar is.

De voordelen van zakelijk glasvezel

  • 24x7 ondersteuning is standaard
  • Eenvoudig schaalbaar tot 1 Gbit/s
  • Uitstekende kwaliteitsgaranties voor real-time applicaties
  • Zeer betrouwbaar en veilig
  • Inclusief Managed Cisco Router
  • Uitstekend te combineren met clouddiensten van Claranet

Download het productleaflet

Hoe we met u samenwerken

Design

Ontwerp

Wij staan voor u klaar om op basis van uw randvoorwaarden een oplossing samen te stellen waarbij rekening wordt gehouden met zakelijke vereisten, wensen én budgettaire overwegingen.

Build

Bouw

Claranet heeft een eigen project opleverprocedure ontwikkeld om te garanderen dat we elke fase correct bouwen en opleveren. Deze procedures zijn onderdeel van een overkoepelend framework voor het gehele project op basis van Prince2-methodologie.

Manage

Support

U kunt rekenen op eenvoudige en snelle oplossingen voor incidenten via onze Servicedesk, het single-point-of-contact voor het monitoren van systemen en afhandelen van incidenten naar aanleiding van monitoring en/of melding van een incident door de (eind)gebruiker.

Evolve

Ontwikkel

Wij werken volgens een gestructureerd ontwikkelingsproces waardoor wij in staat zijn te anticiperen op veranderingen in uw behoeften om uw oplossing naar gelang uw veranderde wensen te herontwerpen en ontwikkelen.

Case study Hays

Case study Hays

Lees de case study

Claranet Business Video

Bekijk op volledig scherm

Case study Triumph

Case study Triumph

Lees de case study

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350