Berson UV, ‘de masters in UV licht’ op lichtsnelheid dankzij glasvezel

Gebruikte diensten:

Glasvezel

Samenvatting

Uitdaging: De UV lichtexpert Berson wilde ontsloten worden via een glasvezelverbinding maar het bleef bij enkele vruchteloze pogingen via een lokaal glasvezelinitiatief.

Oplossing: Via de ‘overbuurman’ met Claranet in contact. En toen was de klus snel geklaard. Wat in drie jaar tijd nog niet was gelukt, lukte via Claranet binnen zes weken: een glasvezelverbinding voor Berson.

Resultaat: De medewerkers van Berson zijn wat werken betreft, niet meer gebonden aan tijd en plaats waardoor een enorme efficiëntieslag behaald is.

Berson UV ontwikkelt en maakt ultraviolet (UV) desinfectiesystemen voor drinkwater- en afvalwaterinstallaties. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1972 is Berson een pionier geweest op het gebied van UV technieken. Het bedrijf staat wereldwijd bekend in de markt als een betrouwbaar bedrijf dat kwalitatief hoogwaardige producten levert met een uitstekende service. De door Berson geproduceerde UV systemen zijn een resultaat van voortdurende Research & Development in samenwerking met universiteiten en de industrie. Naast UV waterzuiveringsinstallaties ontwikkelt en verkoopt Berson ook UV insectenvallen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nuenen en daarnaast heeft Berson kantoren in de Verenigde Staten en China en een wereldwijd netwerk van channelpartners.

Ik ben dik tevreden over de samenwerking met Claranet. De communicatie is prima; korte lijnen en we kunnen snel schakelen. Claranet maakt waar wat ze beloven. Wij zijn meer dan content!"

John van Miert - Financieel Directeur
Berson UV

Uitdaging

Wij zijn in gesprek met John van Miert, Financieel Directeur bij Berson te Nuenen: “In 2011 ben ik bij Berson in dienst getreden. Op dat moment zat Berson middenin het traject om via een lokaal glasvezelinitiatief een glasvezelverbinding te realiseren, maar om verschillende (politieke) redenen schoot dat maar niet op. We hadden wel internet, maar het was traag. Te traag om voordeel te hebben van een internetverbinding. Berson had meer bandbreedte nodig, en wel zo snel mogelijk. Ik ontdekte dat het bedrijf aan de overkant van de weg wel een glasvezelverbinding had. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en onze overburen gevraagd wie dit voor hun had gerealiseerd. Dat bleek Eurofiber te zijn en zo kwam ik bij Claranet terecht.” Eurofiber is namelijk een van de glasvezelinfrastructuurpartners van Claranet waarover diensten geleverd worden. Eenmaal in contact met Claranet ging het snel. Na akkoord op de offerte ging 2 weken later de schop al in de grond. Van Miert: “We lieten de glasvezelkabel ondergronds de weg oversteken. En 4 weken later waren we ontsloten op het glasvezelnetwerk.” En vanaf dat moment had Berson ineens de beschikking over razendsnel internet.

Resultaat

John van Miert: “Wat een verademing was dat! Het duurde niet lang of het was weer de gewoonste zaak van de wereld. We waren er heel snel aan gewend dat we veel meer konden dan voorheen. Zo konden we opeens probleemloos internetbankieren, razendsnel up- en downloaden, op afstand back-ups maken, thuiswerken, etc. Een groot voordeel is dat we nu meer service kunnen bieden aan onze klanten: last-minute-wijzigingen op bijvoorbeeld technische tekeningen vertragen nu het proces niet meer.

berson_uv.jpg

Een groot bestand is in no-time over en weer gestuurd. En onze servicemonteurs en accountmanagers, die over de hele wereld werkzaam zijn, kunnen nu altijd en overal inloggen op ons systeem. Hebben ze nu een document of informatie nodig uit onze database dan is dat zo gepiept. Ook kunnen we nu beter samenwerken met ons moederbedrijf in Engeland. De maandelijkse businessupdates kunnen we gewoon uploaden. Daarnaast is het voor de medewerkers, waarvoor het zinvol en praktisch is om thuis of op locatie te werken, nu mogelijk om dat daadwerkelijk te doen. Omdat er vanaf andere locaties ingelogd kan worden op onze servers zijn we, wat werken betreft, niet meer gebonden aan tijd en plaats. We hebben daarmee een enorme efficiëntieslag weten te behalen.”

Het verloop van het traject

We vragen John van Miert naar het verloop van het gehele aansluittraject: “Ik kan niks anders zeggen dan dat het gehele project van begin tot eind probleemloos en uitermate vlot is verlopen. Claranet weet overduidelijk goed waar ze mee bezig zijn. Een compliment waard vind ik de manier waarop Claranet omgaat met het doen van beloftes. Claranet coördineert verschillende derde partijen, die ieder werken met een levertijd. Omdat Claranet hier geen directe invloed op heeft zijn de relatiemanagers van Claranet conservatief met het doen van beloftes. Er is ons beloofd dat we binnen 16 weken de beschikking hadden over een glasvezelverbinding en uiteindelijk was het er binnen 6 weken al. Een enorme meevaller!”

Claranet belooft alleen dat wat ze echt waar kunnen maken. En dat is een gegeven waar nog veel bedrijven en organisaties wat van kunnen leren."

John van Miert - Financieel Directeur
Berson UV

Download de Berson casestudy als PDF

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350