Dianet: “ICT is van levensbelang”

Samenvatting

Uitdaging: Dianet zocht een 100% betrouwbaar platform voor de ondersteuning van de cliënten.

Oplossing: Claranet's Private Cloud in combinatie met een geïntegreerd netwerk en online werkplek.

Resultaat: Dankzij Claranet is er volledig vertrouwen om de gehele IT zonder zorgen uit handen te geven.

Dianet is expertisecentrum op het gebied van dialyse. Door oog en oor te hebben voor hun patiënten kunnen zij hen zo breed mogelijk ondersteunen om de nierfunctievervangende therapieën in te passen in hun levensstijl. Patiënten die ze thuis en in ziekenhuizen begeleiden, vormen een bron van inspiratie om steeds te blijven vernieuwen. Uitgangspunt hierbij is een betere kwaliteit van leven voor nierpatiënten. ICT speelt een grote rol in dit vernieuwingsproces. ICT waar de organisatie volledig op kan vertrouwen. Als ICT-partner koos Dianet daarom weloverwogen voor Claranet. Claranet verzorgt de totale ICT van Dianet: van werkplekbeheer tot beveiligde internetverbinding, van Cloud Computing tot innovatie.

Frits Maan, Manager ICT/facilitair bij Dianet vertelt: “Dianet is een pionier op het gebied van thuisdialyse. Momenteel zijn er drie vormen van thuisdialyse: dialyse met ondersteuning van een verpleegkundige, dialyse met hulp van een getrainde partner of buurtgenoot. En er zijn patiënten die zelfstandig dialyseren. De laatste groep patiënten heeft geen hulp bij de dialyses, en voeren zelfstandig hun behandelingen uit. Als solopatiënten starten met de dialyse melden ze zich aan bij een alarmcentrale. Deze centrale van Dianet houdt ze online tijdens hun slaap in de gaten. Krijgt deze dienst een signaal binnen dat afwijkt van de reguliere informatiestroom, dan bellen ze ter controle de patiënt. Zo nodig komen ze in actie. Voor deze patiënten is een betrouwbare, beveiligde internetverbinding letterlijk van levensbelang."

Wij moeten echt voor de volle 100% kunnen vertrouwen op onze online verbinding. Claranet heeft haar zaken goed op orde. Wij weten dat we op hen kunnen vertrouwen. Maar vertrouwen alleen is niet genoeg, ze moeten die kwaliteit ook bewijzen. En dat kunnen ze, want Claranet heeft haar certificering op orde. En gecertificeerd werken is verplicht in de gezondheidszorg. Claranet zorgt ervoor dat hun geleverde diensten volledig gecertificeerd zijn. Dat is voor ons een enorme zorg minder."

Frits Maan, Manager ICT/facilitair
Dianet

Een belangrijke rol voor ICT

ICT speelt een belangrijke rol in huidige én toekomstige producten en diensten van Dianet. Betrouwbaarheid staat daarbij op nummer 1. Zo moet 24 uur per dag actuele patiëntinformatie beschikbaar zijn van patiënten die op de wachtlijst staan voor een donornier. Frits Maan: “Wij willen niet dat een van onze patiënten een geschikte donornier misloopt, omdat onze databases op het moment suprême niet benaderbaar waren. Binnen tien minuten moet alle gevraagde data opgehaald zijn. Lukt dat niet, dan kan niet beoordeeld worden of de patiënt en de nier matchen. En dan gaat de nier sowieso naar een volgende patiënt op de lijst. Het is dus letterlijk een kwestie van leven met een nieuwe nier of blijven dialyseren. Onze data wordt via de cloud door Claranet op twee plekken bewaard. Om die reden is onze data altijd beschikbaar en benaderbaar. Dankzij Claranet kunnen we volledig op ons netwerk vertrouwen. En onze patiënten op ons.”

Het is prettig samenwerken met Claranet vanwege hun kennis en drive. Ze weten waar onze belangen liggen. Claranet is een partner die echt met ons meedenkt."

Frits Maan, Manager ICT/facilitair
Dianet

Service Level Agreement

Claranet verzorgt de totale ICT van Dianet: van werkplekbeheer tot beveiligde internetverbinding, van Cloud Computing tot innovatie. Frits Maan: “Wij hebben in de Service Level Agreement een aantal contactmomenten opgenomen, om zo in een vroeg stadium (toekomstige) problemen te tackelen en mogelijke oplossingen te onderzoeken. Dankzij deze regelmatige ontmoetingen houden we het lijntje kort, de belangen helder en dagen we elkaar uit. Het geeft ons de gelegenheid om tijdig bij te sturen wanneer dat nodig is. En zo houden we de kwaliteit hoog.”

Download de Dianet casestudy als PDF

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350