Hays: “Kwaliteit, betrouwbaarheid en snelheid”

Samenvatting

Uitdaging: Hays zocht een glasvezelverbinding voor een snelle en stabiele verbinding met de servers in het centrale datacenter in Manchester.

Oplossing: De glasvezeldienst met directe internationale koppeling zorgt voor een razendsnelle connectie.

Resultaat: Mederwerkers kunnen veel efficiënter hun werk doen wat zich op de langere termijn vertaalt naar een beter bedrijfsresultaat.

Hays is een van de grootste recruitment specialisten van de wereld. Hays bemiddelt in talent. De organisatie plaatst gekwalificeerde kandidaten in vaste, tijdelijke, interim of contracting jobs. Wereldwijd zijn er zo’n 7.800 mensen bij Hays werkzaam, verdeeld over 245 kantoren in 33 landen. In Nederland heeft Hays vestigingen in Amsterdam, Arnhem, Rotterdam, Tilburg en Veldhoven en kent 15 specialisaties van Accounting & Finance tot Techniek, IT, Sales en Life Sciences waarmee alle soorten vacatures worden gedekt.

De uitdaging

“Alle Hays vestigingen verspreid over de hele wereld zijn aangesloten op de servers van ons Datacentrum in Manchester, Groot Brittannië.” Aan het woord is Robby Chedie, IT-coördinator bij Hays werkzaam op de vestiging in Rotterdam. “Dat is van groot belang omdat de database vol waardevolle gegevens internationaal over en weer aangevuld en benaderd moet kunnen worden. Toen ik in 2010 bij Hays begon, beschikte Hays over een stabiel maar traag netwerk. Die snelheid was een duidelijk verbeterpunt, zo ook de hoge maandelijkse kosten, waarmee ik aan de slag ben gegaan. We wilden bij voorkeur via glasvezel met Manchester in verbinding staan."

De nieuwe glasvezelverbinding diende aan een zestal zaken te voldoen:

  • Hays is de enige gebruiker van de glasvezelkabel
  • Schaalbare capaciteit; zowel naar boven als naar beneden
  • Snellere en stabiele verbinding (beschikbaarheid van minimaal 99,9%)
  • Lagere kosten
  • Een SLA met korte oplostijd en 24/7 servicecontract
  • Tijdens het overstappen behoud van de internetverbinding

Het voorstel van Claranet viel in goede aarde en ze sprongen er op verschillende fronten uit. Niet alleen vanwege de persoonlijke benadering, het meedenken, de snelheid van reageren en het standaard aanbieden van maatwerk. Maar zeker ook wat betreft hun goed onderbouwde plan van aanpak. Het voelde goed, het vertrouwen over en weer was er en de plannen zagen er goed uit."

Robby Chedie - IT Coördinator
Hays

Snel, sneller, snelst

Het woord snel blijkt toch wel behoorlijk van toepassing op het project. Robby Chedie: “De deal was snel rond, het project twee keer zo snel opgeleverd, en nu blijkt dat we binnen Hays een van de snelste verbindingen te hebben! Daar ben ik echt heel erg trots op.

hays1.png

De gemiddelde response time van onze kantoren in Nederland naar Manchester is zo’n 17 tot 20 milliseconde. Andere Hays vestigingen hebben een verbinding die hier ruim boven ligt. Waar ik ook heel erg tevreden over ben is dat we sinds de overstap nul komma nul storingen hebben gehad. Er komt nooit meer een collega mopperend over de verbinding mijn kamer binnenlopen, hooguit om een kopje koffie te brengen en een praatje te maken. Mijn Nederlandse collega’s zijn dus heel tevreden over mij en ik over Claranet!”

Samenwerken met Claranet staat voor mij gelijk aan ‘kwaliteit, betrouwbaarheid, snelheid en een goede communicatie’. Claranet denkt mee en handelt altijd in het belang van de klant. Bij Claranet werk je samen met mensen en niet met een bedrijf. Ik weet wie ik waarvoor kan benaderen, een vast team van professionals staat 24/7 voor ons klaar. Over en weer is er sprake van een persoonlijke klik. Dat maakt samenwerken bijzonder prettig.

Robby Chedie - IT Coördinator
Hays

Laat ICT voor je werken

Nu de nieuwe glasvezelverbinding operationeel is, kunnen de medewerkers veel efficiënter hun werk doen. Dat vertaalt zich op de langere termijn zeker door naar een beter bedrijfsresultaat. Robby Chedie: “Veel bedrijven zien hun ICT en hun (glasvezel)verbinding als een nutsvoorziening, zoals gas, water en licht. Dat moet er gewoon zijn, dat moet het gewoon doen, daar willen ze vooral geen omkijken naar hebben. Ik ben er als IT coördinator van overtuigd dat een andere houding cruciaal is. Een goed ingerichte ICT en dito verbinding brengt een onderneming op snelheid. En zodra op de juiste koers; niet meer in te halen! Ik zeg altijd: ‘Laat ICT voor je werken’.

Download de Hays casestudy als PDF

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350