Van Cranenbroek: “Persoonlijk betrokken bij kwaliteit”

Samenvatting

Uitdaging: Bij Van Cranenbroek is het essetieel dat er te allen tijde een werkende verbinding is om het pinverkeer van de klanten in de winkels af te handelen

Oplossing: Claranet combineert een VPN-netwerk met een robuuste automatische failover voor volledige redundantie.

Resultaat: Van Cranenbroek levert een naadloze klantervaring aan de kassa: geen lange rijen, vriendelijk en deskundig personeel en klanten moeten altijd kunnen pinnen.

Bij het familiebedrijf Van Cranenbroek kunt u terecht voor alles in en om de tuin. De onderneming zit in de groei, het aantal klanten dat Van Cranenbroek in de winkels krijgt, blijft stijgen. Naast de Nederlandse filialen in Budel, Dongen, Schijndel, Landgraaf en het Belgische Opglabbeek, heeft het bedrijf uitbreidingsplannen in Venlo. Daarnaast is in Hamont, net over de grens in België, een volledig nieuw 32.000 m2 tellend centraal technische dienst gerealiseerd. Vanwege de aanschaf van een nieuw centraal kassasysteem was het nodig om een automatische failover te realiseren, een reserve-verbinding die bij een incident de taken van de hoofdverbinding automatisch overneemt.

Met Claranet was er meteen een klik. Hun open, persoonlijke en eerlijke manier van zaken doen past bij onze bedrijfsvoering."

Maarten Verhappen, Hoofd IT
Van Cranenbroek

Automatische Failover

Enkele jaren geleden koos Van Cranenbroek voor VPN:ng pindienst van Claranet. Een apart aangelegd VPN-netwerk dat alleen gebruikt werd voor het pinverkeer. Aan het woord is Maarten Verhappen, Hoofd IT bij Van Cranenbroek. “We hebben een aantal jaar naar volle tevredenheid met de VPN:ng pindienst gewerkt. Maar vanwege de invoer van een nieuw centraal kassasysteem zijn we onlangs opnieuw overgestapt. Nu hebben we een glasvezelverbinding waarover zowel het pinverkeer, telefonie als overig dataverkeer loopt. Alle aangesloten kassa’s communiceren via die lijn met een centrale database. Daardoor weten we precies wat waar is verkocht en wat de actuele voorraad op de verschillende locaties is. Het is een uitermate stabiel systeem waar we erg blij mee zijn. Door het nieuwe centrale kassasysteem zijn we nog meer afhankelijk van een goed functionerend netwerk.

We hebben er daarom voor gekozen om naast een hoofdverbinding overal een reserve-verbinding te installeren. Een zogenaamde ‘Automatische Failover’. Wanneer er onverwacht een incident of een onderbreking op de eerste verbinding optreedt, schakelt de failover-verbinding automatisch in en neemt als back-up alle functionaliteiten van de hoofdverbinding over. Daarin kan een prioritering aangegeven worden. In het geval van Van Cranenbroek staat het pinverkeer op 1. Wat er ook gebeurt, bij ons kan er gepind worden.”

“Ze bellen mij als er iets niet in orde is, wel of geen weekend, dus ik heb mijn zaakjes goed op orde!”

Maarten Verhappen, Hoofd IT
Van Cranenbroek

VanCranenbroek01.PNG

“We hebben een erg goede band met onze contactpersonen bij Claranet. Samen met een aantal Claranetters heb ik letterlijk in onze filialen nog kabels getrokken, dus we kennen elkaar persoonlijk. Dat maakt de onderlinge samenwerking prettig. Samenwerken met Claranet dat betekent voor mij: korte lijnen en snel schakelen!”

Maarten Verhappen, Hoofd IT
Van Cranenbroek

Web Acceleration & DoS Protection

De groei van het bedrijf zorgt er ook voor dat de IT-behoefte groeit. “We hebben een enorme stijging gehad in het aantal mensen die onze online nieuwsbrief willen ontvangen. Na het versturen van de e-mails naar onze klanten zagen we dat onze web-omgeving het moeilijk begon te krijgen. Laadtijden werden langer wat een directe impact heeft op het aantal bezoekers. Het is bekend dat mensen online snel afhaken als een webpagina niet snel geladen wordt.”

Claranet stelde Web Acceleration & DoS Protection voor. Deze dienst maakt gebruik van een aantal grote cache-nodes die op de grens tussen het Claranet-netwerk en het internet staan geïnstalleerd. Hiermee kan zowel statische als dynamische content direct geleverd worden zonder de servers zelf te belasten. Hiermee kunnen grote hoeveelheden verkeer verwerkt worden zonder dat je web-omgeving in de problemen komt. “Voor ons een prima oplossing,” volgens Verhappen, “we zien het aantal lezers van onze nieuwsbrief nu verder stijgen, zonder dat de web-omgeving in de problemen komt. Het overgrote deel van de content wordt door Claranet uit de cache gestuurd, en zelfs nog sneller dan het elke keer vanuit de server moet worden geleverd.”

Download de Van Cranenbroek casestudy als PDF

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350