Mediacenter | Claranet NL

Helping our customers do amazing things

Vijf vragen die je moet stellen voordat je een BYOD-beleid opstelt

Leestijd: 4 minuten.

De sterke toename van hybride of volledig thuiswerken de afgelopen tijd heeft geleid tot een aantal nieuwe beveiligingsuitdagingen voor organisaties. Een van de grootste zorgen is ervoor te zorgen dat de medewerkers zich verantwoordelijk gedragen bij het werken op hun eigen apparaten.

Dus, hoe kan je jouw organisatie veilig houden en toch de productiviteit van de medewerkers ondersteunen? Het antwoord is te vinden in een robuust beleid op het moment dat je gebruik maakt van BYOD (Bring Your Own Device) voor je devices. Nu is er vaak wel de optie om zelf eigen apparatuur in te zetten, maar van een echt vast beleid komt vaak weinig terecht. Voor degenen die nog aan de slag moeten hiermee, nemen we de top vijf van vragen die je moet beantwoorden hieronder door.

Blog

Patchen, updaten, migreren én uitfaseren!

Leestijd: 5 minuten.

Security Awareness is momenteel een belangrijk onderwerp. Toenemende dreiging zorgt ervoor dat de medewerker meer bewust moet worden van de invloed van een verkeerde keuze of onachtzaamheid. De medewerker staat ook met stip op 1 als makkelijkste ingang voor een cybercrimineel. Maar met alleen toegang is hij er nog niet. De reden dat een cyberinbraak gemiddeld pas na 287 dagen gevonden wordt, ligt in het feit dat de ongenode gasten niet direct actie ondernemen bij een inbraak, maar op de loer liggen om dieper in het netwerk of platform te komen. Het is dus zaak om te zorgen dat er een strategie is voor de combinatie; zowel de awareness omhoog schroeven als zorgen dat de techniek up-to-date blijft… en dus patchen, updaten, migreren én uitfaseren!

Blog

Claranet geeft IT-omgeving van Ortageo opnieuw vorm op basis van WorkSmart365 en Azure

Ortageo, een ingenieursbureau met vestigingen in Almelo, Weurt, Oud-Beijerland en Rolde kende een verouderde hybride IT-omgeving. Het bedrijf en zijn zestig medewerkers, die deels op kantoor en deels ook buiten de kantooromgeving werken, en tijdens coronacrisis vooral ook vanuit huis, werden door deze oude omgeving gehinderd. Claranet verzorgde, in nauwe samenwerking met een projectteam en een klankbordgroep, een migratie naar een public cloud-omgeving op basis van WorkSmart365 en Azure.

Case Study