Mediacenter | Claranet NL

Helping our customers do amazing things

Patchen, updaten, migreren én uitfaseren!

Leestijd: 5 minuten.

Security Awareness is momenteel een belangrijk onderwerp. Toenemende dreiging zorgt ervoor dat de medewerker meer bewust moet worden van de invloed van een verkeerde keuze of onachtzaamheid. De medewerker staat ook met stip op 1 als makkelijkste ingang voor een cybercrimineel. Maar met alleen toegang is hij er nog niet. De reden dat een cyberinbraak gemiddeld pas na 287 dagen gevonden wordt, ligt in het feit dat de ongenode gasten niet direct actie ondernemen bij een inbraak, maar op de loer liggen om dieper in het netwerk of platform te komen. Het is dus zaak om te zorgen dat er een strategie is voor de combinatie; zowel de awareness omhoog schroeven als zorgen dat de techniek up-to-date blijft… en dus patchen, updaten, migreren én uitfaseren!

Blog

Claranet geeft IT-omgeving van Ortageo opnieuw vorm op basis van WorkSmart365 en Azure

Ortageo, een ingenieursbureau met vestigingen in Almelo, Weurt, Oud-Beijerland en Rolde kende een verouderde hybride IT-omgeving. Het bedrijf en zijn zestig medewerkers, die deels op kantoor en deels ook buiten de kantooromgeving werken, en tijdens coronacrisis vooral ook vanuit huis, werden door deze oude omgeving gehinderd. Claranet verzorgde, in nauwe samenwerking met een projectteam en een klankbordgroep, een migratie naar een public cloud-omgeving op basis van WorkSmart365 en Azure.

Case Study