Complexiteit van het netwerk heeft bandbreedte voorbijgestreefd als grootste uitdaging.

De grootste uitdaging vandaag de dag is voor organisaties niet meer de aanschaf van bandbreedte, maar de complexiteit van hun netwerken. Met de explosie van het aantal diensten vanuit de cloud én een toename van het aantal op internet aangesloten apparaten, hebben organisaties een grotere afhankelijkheid van connectiviteit dan ooit tevoren, met meer data die wordt verstuurd over zowel bedrijfsnetwerken als het internet.

Michel Robert, Managing Director van Claranet UK, verklaart: "De ontwikkelingen op netwerkgebied tijdens de afgelopen twintig jaar heeft de manier waarop bedrijven omgaan met, en het gebruik van, internet totaal veranderd. De beschikbaarheid van de bandbreedte wordt steeds groter en de bijbehorende kosten zijn sterk gedaald, waardoor bedrijven meer capaciteit dan ooit hebben om allerlei diensten vanuit verschillende omgevingen te gebruiken. Echter, met de toename van apparaten en cloud-gebaseerde applicaties, wordt het steeds belangrijker om de gegevensstroom te beheren en monitoren, zodat de beschikbaarheid, prestaties en veiligheid optimaal zijn.”

"Tien jaar geleden was de onderliggende internet-infrastructuur aanzienlijk kleiner. Omdat er minder vraag was, was bandbreedte veel duurder en kwamen grote complexe netwerken minder vaak voor. VPN’s voor thuiswerk begonnen net te stijgen in populariteit, en het meeste verkeer werd heen en weer verstuurd tussen de gebruiker en lokale servers waarbij de prestaties niet altijd even goed waren, wat ten koste ging van de gebruikerservaring.”

Michel Robert vervolgt; "Vandaag de dag gaan enorme hoeveelheden datastromen heen en weer van applicaties naar apparatuur, zowel binnen als buiten het bedrijfsnetwerk, waardoor een enorme veerkracht van het netwerk wordt gevraagd. Om de toename van de bandbreedte volledig te benutten en efficiënt beheer van het netwerk te garanderen, moeten providers investeren in software-defined netwerken om zo de vitale strategische rol van het netwerk centraal te stellen en niet alleen te behandelen als een commodity-dienst.”

Claranet begon in 1996 als een Internet Service Provider, alvorens zichzelf aan te passen in een veranderende markt naar een Managed Service Provider, gespecialiseerd in infrastructuur-management.

Michel Robert vervolgt: "Claranet's twintig jarige geschiedenis heeft ons midden tussen alle belangrijke ontwikkelingen in de netwerktechnologie gezet. Moderne netwerken zijn lang niet meer zo eenvoudig als ze ooit waren – het netwerk met inbelmodems van het midden van de jaren ‘90 zag er totaal anders uit dan de huidige 24x7 cloud-ondersteunende netwerken die in staat zijn om 3 miljard gebruikers over de hele wereld te online te houden. Momenteel is de complexiteit van het netwerk groter dan ooit tevoren, iets wat een enorme uitdaging kan zijn voor IT-afdelingen.

"Door middel van zorgvuldig netwerkbeheer bij onze klanten zijn we in staat om deze organisaties te laten werken in een veilige en zeer flexibele manier. Veel van onze klanten hebben een langetermijnrelatie met Claranet, het resultaat van jarenlange innovatieve ontwikkeling en management van onze netwerkdiensten. Nu, in 2016, is onze blik gericht op de toekomst, met onze nieuwe dienst Cloud Connect waarmee we het Claranet MPLS-netwerk rechtstreeks verbinden met de Public Cloud (AWS en Microsoft Azure) en innovaties in software-defined networking om onze klanten te blijven helpen.”

Claranet heeft een infographic gemaakt die de veranderende wensen en eisen van de afgelopen 20 jaar in kaart brengt - voor meer informatie, klik op downloadlink hieronder:

Neem contact met ons op

Laat een e-mail achter

Vul onderstaand formulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Velden aangeduid met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u geen computer bent om automatisch spam tegen te gaan.

Neem contact met ons op

Verkoop: 040 239 3300
Financiële administratie: 040 239 3340
Support: 040 239 3350